[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 1007: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /data/services/web/gixxer/ti_irtatok_elemei/pow_com_III.php:1)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 1007: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /data/services/web/gixxer/ti_irtatok_elemei/pow_com_III.php:1)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 1007: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /data/services/web/gixxer/ti_irtatok_elemei/pow_com_III.php:1)
Gixxer - A motoros fórum

Észrevételek, tapasztalatok, beszerelési javaslatok
a PCIII-hoz



Előszó

Bizonyára mindegyikünk eljutott már arra a pontra, hogy motorunkat kicsit jobban a saját egyénisé-günkhöz igazítsuk: vagy egy kedves matricával, vagy egy egyedi tankpaddal, egy emlékezetes logóval, vagy ennél jóval komolyabb dolgokkal, mondjuk egy lábtartóval, egy fékkarral, egy kuplungkarral, egy kormánycsutkával, pár bukógombával, vagy mondjuk egy kipufogó dobbal. De folytathatjuk még ettől is komolyabbakkal, mint pl. egy rugóstag, egy jobb fékrendszer, egy fullos kipufogó rendszer, vagy magnézium ötvözetű felnik, stb. Egyéniségünk és ízlésünk meglehetősen személyre szabott és sok esetben csupán a pénztárcánk az egyetlen korlátozó tényező a szárnyaló képzeletünk földön tartására. Nincs is ezzel semmi baj, hiszen az Élet minden területén igyekszünk így vagy úgy belevinni az egyéniségünket, megvalósítani önmagunkat...

Csakhogy...

A GSX-R motorkerékpár egy olyan precízen megépített két kerekű jármű, hogy ha mi abba belenyúlunk, annak azonnal más lesz a működése (esetenként pont eltérő, mint ahogyan azt eredetileg szerettük volna) Nekem legalábbis ez volt a tapasztalatom 2006-ban, amikor (kényszerűségből) beruháztam egy (150 000 Ft-os) Yoshimura trioval slip on dobba, mert nem fűlött a fogam az akkor ~370 000 Ft-os gyári dob rehabilitációjához. Sokat beszélgettem a szolnoki szervizes srácokkal (Rodeo Ride 34), hogy ilyen esetben mit volna érdemes csinálni, és egyáltalán mik a lehetőségeim… Ők akkor "jófejségből" átírták a motorom vezérlő elektronikáját egy gyári Yoshi-íróval. Amit ez után tapasztaltam, arra leginkább az "könyörtelen állat" kifejezés lenne a legmegfelelőbb. A motorom mind az alsó, mind a középső tartományban olyan durván vette fel a csavarozott jobb csuklóm darabos mozdulatait, hogy folyamatos késztetést éreztem a csavarjaim állandó olajozgatására és a szimpla, egyszerű, "normális" motorozásra. Nem segített még a gáz holtjátékának növelése sem, de ezzel szemben jól megtanultam tisztelni a mm-ek fogalmát. Pár hónapra rá volt alkalmam kipróbálni egy K7-est is, és ez erősen gondolkodóba ejtett, hogy talán nem volna-e célszerűbb valamilyen úton-módon mégis visszaváltoztatni a motoromat olyanná, amilyennek eredetileg megismertem...

Mivel a Yoshi dob megvételével már ráléptem a motorom egyedivé tételének útjára, így számomra csupán ez az egy lehetőség kínálkozott: tovább menni ezen a megkezdett úton. Tervbe is vetem, h így, vagy úgy, de szerét ejtem annak, hogy beszerezzek egy olyan mágikus dobozkát, aminek a neve: POWER COMMANDER. Azt olvastam róla ugyanis, hogy "ennek használatával a legjobb levegő-üzemanyagkeverési arány érhető el, miközben motorunkból minden gázállásnál maximális teljesítményt hozzuk ki". Ezen álmomnak csupán egyetlen kis akadálya volt: a pénz. Meg is maradt megvalósítandó céljaim egyikének a PC III. beszerzése. De ez év elején tök’ váratlanul az egyik csopperes barátom és munkatársam megvételre kínált egy, a motorom évjáratához tökéletesen passzoló egységet, mondván, neki nem kell… Hála a gyors döntésemnek, azonnal rájöttem (kb. 2 hónap kellett hozzá) hogy a barátom, a között a sok, borzas szakállú, fényes bili sisakot viselő, jó kedélyű virslizabáló motorizált mackó között aligha tud GSX-R tulajt kifogni magának. Nosza, nyomban rá is kezdtem egy píííjár (PR = közönségbefolyásolós) dumára, de csakis miután a Gabesz (a moderátorunk) előállt egy verhetetlen árral (ezúton is KÖSZÖNÖM Neki). A mókusfakító szövegem eredményeképpen a rá következő napon már a kezeim között szorongathattam az oly’ régóta áhított kütyüt.

Beszerelési tapasztalataim:

1) A dobozt felbontva és az install-utasítást átolvasva, nyomban bele is fogtam a NET-ről leszedett ingyen-mapok egyikének letöltésébe (a bázis az 501-es map). Háááát a letöltéssel nem is volt semmi gondom, ellenben a PC III.-ba való begyúrással annál inkább. A map feltöltéséhez mellékeltek ugyan egy 9 V-os spec. csatit is, hogy azzal tápláljuk az egységünket a feltöltés során. Ahhha gondolta Móricka, hogy úgy megy ám ez...! Amíg felkúszik egy map a Commanderre, addig simán ki tud nyírni pár enerdzsájzer’ nyuszit is a feltöltés, ezért nem árt, ha a Duracellek helyett inkább egy tápegység összedrótozásába fogunk bele legelső mozzanatként... (KÖSZÖNET a csopperes barátomnak és munkatársamnak, Juhász Zsoltnak, hogy segítségével nem kellett Rambóként kinyírnom egy csapat Duracell-nyuszit a mapok feltöltésekor)

2) Maga a PC beszerelése nem bonyolult feladat és elvileg nem is telik olyan sok időbe… de amíg eljutsz odáig, hogy azt beszereld… nnna az lesz jó pár perc...! tank levételét ugyan megemlítik, de ez szerintem nem szükséges. Elég csupán annak a rögzítő tengelyét kihúzni és 2 újabb kart növeszte-ni, hogy közben áttuszkolhassuk a tyúkbél csatlakozóit az akksi és a tank között keletkezett kis résen (KÖSZÖNÖM a drága kis feleségemnek a 2 formás kis kacsót, amik nélkül még ma is szerelnék).

3) Van egy rózsaszínű vezeték fekete csíkokkal (a gázpozícionáló szenzornál = TPS), amit meg kell keresni, hogy "megherélhessük" a Commanderünk számára, nnna hát a sasszemű Kicsikém nélkül én biza másokat herélgettem volna. Komolyra ferdítve: ezen a rózsaszínű vezetéken egy helyen keresztben is lesz majd 2 ugyancsak fekete csík, h ott csapolhassuk meg a TPS-jelét (hihetetlen, de igaz, a kis sárga rizszabálók még erre is gondoltak...!)

4) Érdemes "visszafelé" kezdeni a bedrótozást, (az akksira a végén kössük rá a PC-t) hogy semmi se szenvedhessen kárt a szerelés közben, ha már egyszer magunkénak tudhatjuk ezt a nem hétköznapi kütyüt.

5) Nem haszontalan, ha a PC tyúkbelét is a gyári kábelköteghez rögzítjük, hogy a menet közben fellépő rázkódások ne okozhassanak műszaki galibát. Keresd meg a 2 db fekete, kötegelő műanyagot, ami összetartja a vezetékeket. A kötegelő műanyagon fox’ találni egy-egy nyelvecskét, azokat kell meghúzni ahhoz, hogy elengedjenek.

6) Az élesztést úgy végezzük, mintha nem lenne tétje semminek, akkor minden menni fog… akár elsőre is; ha pedig mégsem menne, akkor sem kell mindjárt kétségek közt fetrengni… Én például a sok helyre beszerelt érzékelőim egyikét sikeresen elmozdítottam és, amikor erősebben tekergettem a gázmarkolatot, naná, hogy bekapcsolta a riasztóm az elmozdult érzékelőm miatt...

Tapasztalataim, észrevételeim:

Amióta bent dolgozik a Commander, azóta megszűnt az a szégyenteljes visszadurrogás is (bár jól tudom, hogy a NET-ről letöltött 503-as map, nem képes igazodni a motorom sajátosságaihoz -> így mindenképp szükséges volna még egy 250-es fordulatszámonkénti beállítás is)

Az alsóbb tartományokban (olyan 3000-ig) érezhetően gyengébben szóló kipufogó hang mellé „emberibb” vezethetőség is társul. Azaz, ha nem húzom neki, sokkal simábbnak érzem, mint korábban ugyanezen fordulatokon...

Meglepő módon, a PC III olyan 8000-től egészen 10 000-ig is óriásit szabályoz lefelé a gázkar enyhe húzásakor...(vagy legalábbis én így érzem az átírt Yoshi-elektronikát véve alapul...)

Az mellett sem szabad szó nélkül elmenni, h a gázkar utolsó harmadát markolászva viszont, olyan 3000-től egészen 13 000-es tartományban, annyira elementáris erővel szabadítja rá az aszfaltra a lovakat a sárkány, hogy még a besz@rás gondolata is csak azután fogalmazódik meg bennem, miután levegőhöz jutok. Egyenlőre meghagyom ezt a beállítást, mert annyira lenyűgöz a motorom ereje, hogy az szavakkal el nem mondható. Amikor átírták az elektronikát a gyáriról a szolnoki srácok, akkor visítottam a gyönyörűségtől a drámai pillanatokban, amikor odarántottam neki, de ha most odarántom neki, néma vagyok, mert az életemért kapaszkodok...

A fogyasztásról még nincsenek pontos adataim, de biztos vagyok benne, hogy jobb értékek jönnek majd ki, miután osztok-szorzok...

Utószó

Bár egy PC III. nem olyan látványos dolog, mint mondjuk néhány új kiegészítő a motorra, de ennek beszerzése és az ezzel való játszadozás szerintem, mindenképpen hasznos dolog… hogy miért mondom ezt...?
Ha csak picit átírod a PC-be felrakott mapot, azon nyomban más motorod lesz, olyan, amilyet álmaidban szerettél volna.. Kívánom, hogy minden Motoros élje át ezt az érzést!

kicsijulius