X-Tre Power Box



Egyszer régen a sportmotort böngészve, egy igen különös mondatra bukkantam, aminek a lényege az volt, hogy akinek már van tiltáskiszedője, az el akarja adni, akinek még nincsen, az meg mindenáron ilyet akar venni. A fentieken mélyen elgondolkodtam, de mivel nekem még nem volt a Motoromban 1 ilyen kütyü, úgy döntöttem, én is beállok a sorba... mert... mindenáron ki akartam deríteni, mennyiben fedi a valóságot a fenti mondat. (nem tehetek róla, génhibás vagyok e téren, mert élek-halok az újdonságokért)

A tiltáskiszedő nem más, mint 1 gyantával kiöntött NYÁK-lap (Nyomtatott Áramköri Kártya) 2 spec. csatival az oldalán, hogy még véletlenül se lehessen rájönni, mi is van abban a kis fekete dobozkában megőrizve ezáltal a titkot, no meg a 20 000 körüli végfelhasználói árát... szemben a pár száz Ft-os ellenállásos megoldással, ami ugyanazt a célt szolgálja, csak szerényebb körülmények között. Bár, ismerek olyat, aki inkább az ellenállás bekötését választotta sőt, mentem is már olyan Motorral, azonban mégsem vonzott ez a megoldás, mert – magamat ismerve – nem kicsit bosszantott volna, hogy a Motorom gyári sebességfokozat kijelzője semmire sem használható állapotban, semmi hasznosat nem mutat. Egy különálló, utólagosan, a műszerfal mellé felszerelt kijelzőt pedig megint csak nem találtam jó 5letnek, tekintve, azt a tényt, hogy rettentő béna (kínai piacos hatást keltő) a megjelenésük. Elnézést kérek azoktól, akiknek ilyen van felszerelve, de vesszek meg, nekem nem tetszik a kinézetük...ízlések és pofonok ugye...nem vagyunk egyformák...

Miután sikeresen tisztáztam magamban ebbéli emberi hiúságomat (azaz, hogy maximalista vagyok és sajnos, félmegoldásokkal nem érem be) nekiálltam tájékozódni a piaci felhozatalról. 2 hasonló termék van a piacon néhány 100 Ft-os eltéréssel, ugyanazt tudva, más-más kiegészítőkkel (kötegelőkkel, matricákkal, tappancsokkal, stb.) ellátva. Nem voltam rest, addig-addig ügyeskedtem, ameddig mind a kettőt (a Proph-Techet is, és a Healtech-et is) a kezembe nem kaparintottam, hogy saját szememmel vizslathassam azokat. Végül is (ilyen-olyan indíttatásból) a döntésem a Healtech-kütyüre esett. Bár, mind a 2 neves szakember itt Pesten is és Esztergomban is ugyan nagylelkűen felajánlotta a segítségét a beszereléshez és az azt követő beállításokhoz, de én mégsem éltem segítő szándékukkal, azon egyszerű okból, mert szeretem magam megoldani az efféle kihívásokat.

Bár a beszerelési útmutató kellően részletes és mindenre kiterjed, mégis sokat elmond az a tény, hogy Magyarországon élő, magyarországi címmel rendelkező, magyar mérnök csupán angol(!) nyelvű tájékoztatót ad a műve mellé... Egy ízben az egyik Motoros Barátom felvette vele a kontaktot, de meglepetésére csakis angolul volt hajlandó kommunikálni, felvilágosítást adni a (Békésen, a Móricz Zs. úton dolgozó) szakember (no comment)...

Ez a cucc NEM Power Commander, ennek beszereléséhez elő kell kapni a csípő fogónkat és bizony használnunk is kell azt! Az útmutatóban sorszámozott lépések lényegre törők, de jól követhetők. A kütyü beállítása sem okozhat problémát, mert az is igen jól le van írva.

Tapasztalatok

Tény, hogy kikapja mind az 1., 2., mind pedig a 3. fokozatokban a gyári elektronikai korlátokat, amit leginkább az erőteljesebb kipufogó hangban érhetünk tetten, az 50 km/h körüli sebesség környékén. Tény, hogy komolyabban kell a jobb csuklónkra koncentrálni elinduláskor (1.-ben), mert az életvédelmi tiltás kiütésével meglehetősen érdekes helyzetek adódhatnak egy-egy vadabb csuklórángás esetén kopottabb gumikkal.

Olvastam, hogy jobb rajtokat érnek el azok, akiknek nem dolgozik tiltáskiszedő a Sárkányukban, és szinte biztosra veszem, hogy ez így is van, mert saját véleményemre alapozva, a gyári korlátozás (1.-ben) rohadtul el van találva. (Esetleg pár vállalkozó szellemű k5, 6-os 1000-s tulajjal szívesen vizsgálódnék mélyebben is e témában alkalom adtán).

De mint ahogyan az általában lenni szokott, 1 probléma megoldása szüli majd az újabbat. Ez most sincsen másként: azzal, hogy sikerült ledönteni a gyári elektronikai korlátokat, és kezeim közé kaparintani mind a 180 ló irányításának lehetőségét akár már az induláskor is, azzal újra csak utas lettem a saját Motoromon. E feladatnak (jelen ismeretem és tudásom alapján) a következő megoldásai lehetnek:

  • megtanulok, normális utasként viselkedni a Motoromon :D vagyis vagy elkezdem JOBBAN tisztelni a vasparipát és szépen beleszokom ebbe az újonnan kialakult helyzetbe – a saját határaimat feszegetve, esések lehetőségét is belekalkulálva,
  • vagy elkezdek gyűjteni 1 újabb elektronikai bizgentyűre, aminek beszerelésével az majd kordában tudja tartani ezt a már meglévő elektronikát.
  • DE az, mint lehetséges 3. megoldás, hogy kivegyem és eladjam ezt a nem mindennapi modult, úgy ahogyan ezt páran tették/teszik, az még gondolat szintjén is ki van zárva...

...mert az a TUDAT és az az érzés, hogy (HA úgy akarom :D) ura lehetek a Sárkányban rejlő félelmetes ERŐ utolsó morzsáinak is, hogy átélhetem ama ritka pillanatokat, amikor 300-nál a Motorom megmutatja függőlegesen is, hogy valójában mire is képes mindenféle elektronikai zabla nélkül, ahol suttyó egyenes-huszárként vigyorogva kiélvezhetem a GÉP fizikai képességeit, és teljesítőképességeinek határait, ahol minden döntés, minden tett, cselekedet csupán csak egy villanás...
...engem mindezek mindenért kárpótolnak...

kicsijulius